Kompetencja społeczna to zdolność do uzyskiwania u innych ludzi pożądanych przez siebie zachowań poprzez własny sposób zachowania się i komunikowania w relacjach z nimi.
- komunikowanie się
- kształtowanie relacji z innymi
- trafna ocena i rozumienie innych
- odczytywanie komunikatów niewerbalnych
- nawiązywanie współpracy
- konstruktywne przezwyciężanie sytuacji konfliktowych
- przekazywanie informacji o emocjach
oraz profesjonalne umiejętności społeczne niezbędne w sytuacjach wymagających specyficznych technik zachowań dla uzyskania pożądanych zachowań innych ludzi lub w zawodach, które w dużym stopniu wymagają kontaktu i radzenia sobie z innymi ludźmi (kierownik, sprzedawca, policjant, nauczyciel, pielęgniarka itp).
Wypracowaliśmy autorską metodę doskonalenia kompetencji społecznych - czyli doskonalenia zdolności do świadomego sterowania własnym zachowaniem dla osiągania pożądanych celów w relacjach z innymi - zarówno w relacjach osobistych jak i zawodowych.
- pozyskanie wiedzy umożliwiającej diagnozę oraz zrozumienie własnych zachowań naturalnych – ich genezę, mechanizmy i konsekwencje
- pozyskanie wiedzy umożliwiającej zrozumienie tematyki zachowań i relacji interpersonalnych, zrozumienie mechanizmów wywierania wpływu społecznego i możliwości modyfikacji własnych sposobów zachowania
- wzbudzenie potrzeby zmian i doskonalenia własnych kompetencji społecznych, zakwestionowanie skuteczności niektórych dotychczasowych schematów zachowań oraz uświadomienie sobie precyzyjnych i szczegółowych potrzeb w tym zakresie
- pozyskaniu wiedzy umożliwiającej wypracowanie nowych schematów zachowań
- treningu poszczególnych umiejętności społecznych (w przypadku kompetencji profesjonalnych trenujemy umiejętności specyficzne dla danego stanowiska pracy i zadań zawodowych)
- rozwoju kompetencji w zakresie rozumienia złożoności uwarunkowań zachowania się ludzi i elastycznego oraz świadomego stosowania zróżnicowanych technik zachowań
Szkolenia zamknięte (dedykowane) przygotowywane są na podstawie identyfikacji potrzeb szkoleniowych Klienta, realizowane zadania praktyczne dostosowane są do faktycznych zadań realizowanych przez uczestników szkoleń w trakcie ich pracy zawodowej a tematyka szkolenia uwzględnia specyficzne wymagania Klienta.
- intensywny, interaktywny i angażujący przebieg szkolenia
- przyjazna atmosferę szkolenia
- stosowanie aktywnych metod dydaktycznych
- program i treści szkolenia opracowane w oparciu o wyniki badań naukowych i praktycznie stosowane rozwiązania
- realny wzrost kompetencji
- praktyczną przydatność prezentowanych treści,
- udział trenerów o o dużym doświadczeniu praktycznym i dydaktycznym
- dostosowywanie treści szkolenia do praktyki uczestników
- materiały szkoleniowe dla uczestników szkolenia oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu
- dla wszystkich – w zakresie podstawowych umiejętności społecznych – konstruktywnego i skutecznego komunikowania się, kształtowania konstruktywnych relacji, rozwiązywania konfliktów, wywierania wpływu, współpracy, asertywności
- dla kierowników – w zakresie kompetencji społecznych ukierunkowanych na zarządzanie zespołem – czyli podstawowych oraz budowania autorytetu, motywowania i dyscyplinowania, kształtowania postaw, budowania zespołu, komunikowania ocen, komunikacji w sytuacji szkolenia stanowiskowego, rozmowy kwalifikacyjnej, zwalniania pracowników itp.
- dla sprzedawców i handlowców – w zakresie kompetencji społecznych ukierunkowanych na umiejętność sprzedaży – czyli podstawowych oraz prowadzenia rozmowy handlowej, budowania relacji z klientem, diagnozy klienta i pozyskiwania informacji o nim, wywierania wpływu, technik sprzedaży i negocjacji handlowych, prezentacji handlowych, miękkiej windykacji itp.
- dla osób zajmujących się obsługą klienta – w zakresie kompetencji społecznych ukierunkowanych na obsługę klienta – czyli podstawowych oraz kształtowania relacji z klientem, konstruktywnego przezwyciężania sytuacji trudnych i konfliktowych, reagowania na rożne zachowania klienta, konstruktywnego wywierania wpływu, komunikacji w kontakcie telefonicznym, załatwiania reklamacji itp.
- dla liderów projektów i zespołów zadaniowych - w zakresie kompetencji społecznych ukierunkowanych na zarządzanie zespołem projektowym lub zadaniowym – czyli podstawowych oraz budowania zespołu, prowadzenia spotkań zespołu, moderowania pracy grupowej, egzekwowania i wywierania wpływu itp.
- dla trenerów - w zakresie kompetencji społecznych ukierunkowanych na prowadzenia szkoleń – czyli podstawowych oraz pozytywnej autoprezentacji, budowania autorytetu, nawiązywania kontaktu z grupą, motywowania do zaangażowania,. reagowania na zachowania uczestników szkoleń, prowadzenia prezentacji i stosowania aktywizujących metod dydaktycznych, sterowania przebiegiem szkolenia itp.
- dla zespołów pracowniczych - w zakresie kompetencji społecznych ukierunkowanych na doskonalenie współpracy – czyli podstawowych oraz nastawienia kooperacyjnego, konstruktywnego przezwyciężania sytuacji trudnych i konfliktowych, technik pracy grupowej i grupowego podejmowania decyzji, budowania zespołu itp.
- dla osób zajmujących się rekrutacją i doborem kadr – w zakresie kompetencji społecznych ukierunkowanych na trafną ocenę kompetencji kandydatów – czyli podstawowych oraz prowadzania rozmowy kwalifikacyjnej, realizacji zadań próbnych, analizy informacji uzyskanych w procesie dobory kadr, oceny predyspozycji i kompetencji itp.
- dla pracowników służby zdrowia – w zakresie kompetencji społecznych ukierunkowanych na kontakt z pacjentem i jego rodziną – czyli podstawowych oraz kształtowania relacji, konstruktywnego przezwyciężania sytuacji trudnych i konfliktowych, reagowania na rożne zachowania pacjenta i jego rodziny, konstruktywnego wywierania wpływu, radzenia sobie z emocjami i stresem, prowadzenia trudnych rozmów o diagnozie, stanie zdrowia, śmierci, udzielania wsparcia itp.
- dla osób prowadzących prezentacje i zebrania – w zakresie kompetencji społecznych ukierunkowanych na sprawne przeprowadzenie prezentacji lub zebrania – czyli podstawowych oraz planowania przebiegu spotkania, budowania autorytetu i zaangażowania uczestników, sterowania przebiegiem spotkania, przygotowania i przeprowadzenia prezentacji, wykorzystywania materiałów wizualnych, pozytywnej autoprezentacji, radzenia sobie z "trudnymi" uczestnikami spotkań, radzenia sobie z emocjami i stresem itp.
- dla osób prowadzących negocjacje – w zakresie kompetencji społecznych ukierunkowanych na efektywne negocjacje – czyli podstawowych oraz przygotowania się do negocjacji, technik negocjacyjnych, sterowania przebiegiem negocjacji, reagowania w sytuacji impasu, rozpoznawania i reagowania na manipulacje psychologiczne, budowania relacji z partnerem, diagnozy partnera i pozyskiwania informacji o nim, wywierania wpływu, negocjacji z partnerem zagranicznym itp.
- i dla innych grup zawodowych dla których kompetencje społeczne są istotnym warunkiem skuteczności w realizacji zadań gdyż ich praca polega w dużej mierze na radzeniu sobie z ludźmi lub na kontakcie z nimi
Zapraszamy!